ساختار مرکز
نظرسنجی
کیفیت مطالب سایت مرکز آموزشی درمانی ایزدی را چگونه می بینید؟

عالی
خوب
نسبتا خوب
متوسط
ضعیف
بسیار ضعیف

آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 751
بازديدکنندگان امروز: 293
کل بازديدکنندگان: 1361248
بازديدکنندگان آنلاين: 3
زمان بارگزاري صفحه: 1.0608 ثانيه
معرفی واحد آمار و مدارک پزشکی

 

مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی:

سرکار خانم اکرم ونکی فراهانی

کارشناس فناوری اطلات سلامت(HIT)

 

سوابق کاری:

از سال 1379 در بیمارستان های نکویی، گلپایگانی و کودکان مشغول به کار بوده و از سال 83 تا کنون به عنوان مسئول مدارک پزشکی با مرکز ایزدی همکاری داشته اند.

 

واحد آمار و مدارک پزشکی

واحد آمار و مدارک پزشکی شامل کدگذاری، آمار، پاسخگویی به مراجعین و بایگانی می‌باشد.


واحد کدگذاری

طبقه بندی تشخیص های بیماری و اقدامات جراحی طبق کتب ICD-۱۰ و ICPM به منظور دریافت گزارشات آماری بیماری ها و اقدامات توسط متصدی کدگذاری که دارای مدرک کارشناسی این رشته می باشد.

*دانشجویان و پژوهشگران طرح های تحقیقاتی با این واحد ارتباط خواهند داشت.


واحد  آمار

دریافت گزارشات اماری روزانه از بخش های مختلف بستری، اورژانس، واحد های کلینیک و پاراکلینیک و تبدیل آنها به آمارهای ماهیانه و سالیانه به منظور ارائه به ریاست، مدیریت، مسئولین مجاز و رؤسای دانشگاه علوم پزشکی قم  و نهایتاً ثبت اطلاعات آماری در سایت های مختلف وزارت بهداشت جهت اطلاع و برنامه ریزی مدیران کشوری.

*تمامی درخواست های آماری به این قسمت ارجاع داده می شود.


واحد ارجاع (پاسخگویی به مراجعین)

پاسخگویی به مراجعین در واحد ارجاع انجام می شود. مراجعین به چند دسته تقسیم می شوند. مراجعین قانونی که دارای درخواست رسمی از اداره ثبت احوال، اداره اتباع خارجی، نیروی انتظامی اتباع خارجی، پزشکی قانونی و یا نظام پزشکی هستند.

مراجعین دیگر بدون نامه رسمی مراجعه و درخواست دریافت مدارک جهت ارائه به بیمه تکمیلی، پیگیری درمان و درخواست های متفرقه مثل تأییدیه ولادت یا گواهی ولادت دارند که جهت دریافت نامه از مراجع قانونی راهنمایی می شوند.


واحد بایگانی

1-     دریافت پرونده بیماران از بخش های بیمارستان و چک کردن پرونده ها از لحاظ کمیت و کیفیت اوراق و اطلاعات آنها همچنین عودت به بخش جهت رفع نقص

2-     تحویل پرونده به واحد کدگذاری و دریافت مجدد آنها(این مرحله می بایست جهت ثبت و ارسال اطلاعات به سامانه سپاس در اسرع وقت و حداکثر 48 ساعت پس از ترخیص بیمار انجام پذیرد)

3-     تحویل پرونده به واحد درآمد و دریافت مجدد

*تحویل پرونده به واحد بایگانی، تنظیم پرونده بیمار و مرتب سازی، پوشه کردن پرونده، الصاق اوراق به جامانده (پاتولوژی، آزمایشات و... ) و اضافه کردن پرونده بستری مجدد در پرونده قبلی بیمار در واحد بایگانی توسط کارشناس و نیروی تجربی این واحد بصورت مشترک انجام می شود.

 

واحد پذیرش (تشکیل پرونده بستری بیماران)

واحد صندوق (صدور قبض سرپایی بیماران اورژانس)


نگارش یافته توسط واحد آمار و مدارک پزشکی

۹۳/۹/۱۰


 

 

   دانلود : HIT.pdf           حجم فایل 48 KB
ويژه پرسنل ويژه بيماران و مراجعين
ويژه پزشکان معرفی پکیج درمانی
فرم ها و فرایندها خدمات الکترونیکی
ارتباط با ریاست پیشنهادات و انتقادات
پیوندها